πέρα από την Πλάκα, μια όμορφη συνοικία σε μια εξίσου όμορφη μακρινή κωμόπολη, υπάρχει χώρος και χρόνος για φίλους, γνωστούς κι αγνώστους. Χώρος και χρόνος για συζήτηση, για μοίρασμα χαράς και λύπης, ελπίδας και αγωνίας, για επικοινωνία και συμπόρευση. Πέρα από την πλάκα μιλάμε αυθεντικά, καρδιακά και -μακάρι- ουσιαστικά. Πέρ' από την πλάκα, δε θα ξεχνάμε ..την πλάκα! Καλώς τους :-)
29/7/15
26/7/15
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ..
Πώς να ξεκινήσω να μιλώ για αγαπημένα πρόσωπα και την ομορφιά της φιλίας, που αυτά αναδεικνύουν! Δε γνωρίζω κατάλληλη εισαγωγή γι' αυτούς, που η ζωή αποφάσισε να τους έχει 320 χιλιόμετρα μακριά, αλλά οι καρδιές τους αυθαιρέτησαν, κι ακόμη επιμένουν, παντοιοτρόπως, να τα αγνοούν.
Ήμουν
άρρωστη, όπως πολύ συχνά συνέβαινε για κάποια χρόνια, λόγω χρόνιου
προβλήματος υγείας. Πόνος οξύτατος κ καθηλωτικός. Η Β. φώναξε στο
τηλέφωνο : "ναι, δε γίνεται όμως, πρέπει κάτι να βρεθεί, για να το
αντιμετωπίζεις! Σήκω κ έλα στο σταθμό!". Πράγματι, περίμενε εκεί με το
ιχ της, με πήγε στον οικογενειακό της γιατρό, περίμενε καρτερικά μαζί
μου στο γεμάτο από ασθενείς σαλόνι, έμεινε εκεί στην εξέταση, στη
διάγνωση κ στην επιστροφή στο σπίτι. Καθημερινή ιστορία ενός προσώπου ,
που είχε τα αντανακλαστικά να επωμιστεί τον ανήμπορο να αντιδράσει φίλο,
σε μια ημέρα εργάσιμη.
Η ίδια, όπως και η Μ. και ο Ν. ήξεραν πόσο μας άρεσαν κάποιες βραδινές ομιλίες, που πραγματοποιούνταν πολύ μακριά απ' το σπίτι μου. Αυτό ήταν αρκετό για να γίνονται πότε ο ένας, πότε ο άλλος, οι βραδινοί, προσωπικοί μου οδηγοί ΤΑΞΙ. Ουδέποτε, παρά τις ενίοτε αντίξοες συνθήκες (χρόνου, καιρού κλπ), βαρυγκώμησαν, ουδέποτε άφησαν να φανεί η παραμικρή ένδειξη δυσαρέσκειας.
Ο Ν. , σε μια δύσκολη περίοδο, ήταν εκεί ένα ολόκληρο πρωινό : περίπατος στο θησείο, μου αγόρασε βιβλίο από υπαίθριο πάγκο και καθόταν επί αρκετή ώρα να γράφει αφιέρωση στο εσώφυλλο, μου έδωσε τα γάντια του λόγω κρύου και με συνόδευσε ως την εξώπορτα του σπιτιού, μετά από 2 συγκοινωνίες και μία ώρα διαδρομής, αφού βεβαιώθηκε ότι είμαι καλά. Ήταν επίσης εκεί σε μια σημαντική χαρμόσυνη ημέρα για εμένα, αφού αντιλήφθηκε πως θα ήμουν μόνη - χάρη σ' αυτόν, τελικά δεν ήμουν. Πρόσφατα με σύστησε στη μικρούλα κόρη του ως αδελφή των γονιών της.
Ο Γ. εκμεταλλεύεται τον "κενό" χρόνο της οδήγησης κατά την επιστροφή από την εργασία στο σπίτι, για να μου τηλεφωνεί κάθε εβδομάδα. Συχνά, την ώρα που σχολά, το τηλέφωνό μου είναι κλειστό, γιατί κοιμάμαι. Το γνωρίζει και παρ' όλ' αυτά, εξακολουθεί να μου "χτυπά την πόρτα".
Η Λ. είναι ο τύπος ανθρώπου που σε κάθε περιστατικό θα βάλει στη συζήτηση τον καλό λογισμό. Αυτός ίσως ήταν ο λόγος που σεβάστηκε την απομάκρυνσή μου χωρίς γρίνια, παρεξήγηση, πίεση ή αδιακρισία. Κι όταν επέστρεψα ήταν εκεί, με πολλή έννοια για το καλό μου και δίψα ν' αναπληρώσουμε ό,τι πιθανόν είχαμε χάσει.
Είναι βέβαιο πως το παρόν κείμενο αδικεί την ομορφιά των ανθρώπων, διότι μόνο την υπονοεί. Είναι ομοίως βέβαιο πως λείπουν πρόσωπα εξίσου σημαντικά, που εμπλουτίζουν, νοηματοδοτούν και συντροφεύουν τη ζωή μου. Ωστόσο, ας ειπωθεί απλοϊκά πως η αγάπη, η γενναιοδωρία και η ευρυχωρία της καρδιάς αξίζει να γνωστοποιούνται και να διαδίδονται, για να ...μεταδίδονται.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)